refaghat

اموزش

refaghat

اموزش

  • ۰
  • ۰

اکثر مردم با فولاد تقویت کننده که معمولاً "میلگرد" نامیده می شود ، آشنایی دارند. در پل ها ، ساختمان ها ، آسمان خراش ها ، خانه ها ، انبارها و پی ها برای افزایش مقاومت سازه بتنی استفاده می شود.

میلگرد در بتن برای ایجاد استحکام بیشتر استفاده می شود ، زیرا بتن در کشش ضعیف است ، در حالی که فولاد هم در کشش و هم در فشار قوی است. فولاد و بتن ضرایب انبساط حرارتی مشابهی دارند ، بنابراین یک سازه بتنی تقویت شده با فولاد با تغییر دما حداقل تنش را تجربه می کند.

فولاد به دلیل مزایای خاص نسبت به سایر مواد ، محصول انتخابی است:
قابلیت خم شدن - فولاد تقویت کننده را می توان پس از تولید خم کرد. این امر ساختمان را ساده کرده و تحویل سریع مصالح ساخته شده را فراهم می کند.
استحکام - تقویت فولاد قوی است و می تواند در برابر سختی های ساختمان مقاومت کند.
قابلیت بازیافت - فولاد تقویت کننده می تواند به راحتی در پایان عمر طراحی سازه بازیافت شود.
سازگاری با بتن - تقویت فولاد نیازی به اتصال مستقیم به قالب ندارد و در بتن شناور نمی شود.
در دسترس بودن - فولاد تقویت کننده در هر منطقه از کشور موجود است. با توجه به تعداد و توزیع نیروگاه ها ، برنامه رهبری ساختمان سبز ایالات متحده در انرژی و طراحی (LEED®) و سایر اعتبارات پایداری در دسترس است.

میلگرد چیست؟

میلگردها میله های تقویت کننده فولادی هستند که به دلیل مقاومت در برابر مقاومت کششی در ساخت و ساز استفاده می شوند.

در RCC ، بتن دارای مقاومت خوبی در برابر مقاومت فشاری است ، اما وقتی به مقاومت کششی می رسیم ، بتن شکست می خورد. برای غلبه بر این مسئله ، آرماتورهای فولادی در بتن ارائه شده است که مقاومت کششی ساختمان را بهبود می بخشد.

بتن در سراسر جهان به عنوان یکی از متداول ترین مصالح ساختمانی استفاده می شود. و باید باشد - دوام ، نگهداری کم ، مقاوم در برابر آتش و استفاده آسان است.


اما بتن دارای یک نقص بالقوه کشنده است. اگر نیروی خاصی روی بتن وارد شود ، به سرعت می شکند.


خوشبختانه راهی برای مقابله با این عیب کشنده وجود دارد.


با استفاده از تقویت کننده


در این مقاله ، ما قصد داریم همه چیز را در مورد تقویت بتن با استفاده از میلگرد بیاموزیم.


بیایید شروع کنیم!

چرا بتن نیاز به میلگرد دارد؟

بیشتر بتن ها به نوعی تقویت نیاز دارند.


چرا؟


برای دانستن علت ، باید تنش های مختلفی را که می توان بر اجسام وارد کرد درک کنیم.


اول ، استرس فشاری وجود دارد. تنش فشاری نیرویی است که بر جسمی وارد می شود که جسم را کوتاه یا فشرده می کند. به عنوان مثال ، اگر فیل روی پنجه پای شما قدم بگذارد ، استرس فشاری را تجربه خواهید کرد.


دوم تنش برشی است. تنش برشی زمانی رخ می دهد که نیروها عمود بر یکدیگر وارد شوند. اگر انگشتان خود را روی هم قفل کرده و به سمت خود بکشید ، استرس برشی را تجربه می کنید.


در نهایت ، تنش کششی وجود دارد. تنش کششی نیرویی است که بر جسمی وارد می شود که آن جسم را طولانی یا کشیده می کند. هنگامی که با استفاده از تاب طناب به داخل سوراخ شنا می پرید ، به طناب فشار کششی وارد می کنید.

3 نوع استرس
بتن تنش فشاری و تنش برشی را به خوبی کنترل می کند ، اما در مورد مقاومت کششی عملکرد ضعیفی دارد. در واقع مقاومت کششی بتن تنها حدود 10-15٪ مقاومت فشاری آن است.


آنجاست که میلگرد وارد می شود.


میلگرد در درجه اول برای افزایش مقاومت کششی بتن استفاده می شود.


میلگرد بتنی چیست؟

میلگرد (مخفف کلمه تقویت کننده) میله ای فولادی است که برای مقاوم سازی بتن استفاده می شود.


میله ها در طول و ضخامت های مختلفی وجود دارند و معمولاً دارای برجستگی یا برجستگی هستند ، بنابراین به خوبی با بتن می چسبند.


میلگرد از فولاد ساخته می شود زیرا فولاد بسیار محکم است و فولاد تقریباً با سرعت بتن در هوای گرم و سرد منبسط و کوچک می شود.

  • ۰۰/۰۶/۲۲
  • sina niknam

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی