refaghat

اموزش

refaghat

اموزش

  • ۰
  • ۰


کاشی و سرامیک چیست؟ چگونه تولید می شود؟
آنها به صورت ورقه های نازک لعاب دار یا بدون لعاب تولید می شوند که با شکل دادن به مخلوط بسیار ریز آسیاب شده در اندازه های خاص از خاک رس ، کائولن ، فلدسپات ، سیلیس یا سایر مواد اولیه ارگانیک با فشار دادن در دانه ها با فشار بالا در قالب ، با خشک شدن به دست می آیند. آنها را برای به دست آوردن خواص مورد نظر و شلیک در دمای بالا.

کاشی و سرامیک در کجا استفاده می شود؟
کاشی و سرامیک در بسیاری از زمینه های زندگی ما استفاده می شود. کاشی و سرامیک در بسیاری از مناطق مانند کاشی حمام ، کاشی کف ، کاشی دیوار ، کاشی کف خارجی استفاده می شود. به خصوص اخیراً ، شاهد استفاده از کاشی در رنگ ها و نقوش مختلف و در اندازه های مختلف بوده ایم.

مراحل تولید کاشی
مراحل تولید کاشی و سرامیک
1. مواد اولیه
یک دستور غذا با مخلوط کردن خاک رس ، کائولن ، کوارتز و فدسپات به دست آمده از طبیعت در نسبتهای مشخص تعیین می شود. طبق این دستور ، خواص مواد سرامیکی متفاوت است. (به عنوان مثال جذب آب ، قدرت.)

2. بیسیگر
این محفظه ای است که مواد اولیه به نسبت خاصی مطابق دستور تهیه می شود. پس از این محفظه ، مواد به سنگ شکن فکی داده می شود تا در محدوده اندازه مناسب آورده شود و مواد ناخواسته قبل از ورود به سنگ شکن بر روی تسمه نقاله برداشته می شوند.

3. آسیاب
مواد اولیه برای تهیه گل سرامیکی به آسیاب ها منتقل می شود ، پوشش داخلی این آسیابها معمولاً از آلومینا ساخته شده است. در فرآیند سنگ زنی ، که تقریباً در مدت زمان 7 ساعت انجام می شود ، از توپ های آلوبیت به نسبت خاصی استفاده می شود.

از آنجا که میزان مواد برداشته شده در آسیاب بر اساس دستور العمل ها متفاوت است ، نسبت آب ، نسبت سیلیکات و تعداد توپ ها متفاوت است.

4. استخر و اسپری خشک کن
مواد سرامیکی که در آسیاب ها گل آلود می شود به کوره خشک کن اسپری فرستاده می شود تا دانه بندی شود. لجن سرامیکی ذخیره شده در استخرها برای ارسال به کوره خشک کن اسپری به طور مداوم مخلوط می شود تا از تجمع روی سطح جلوگیری شود. لجن عبوری از الک ها با پمپ های روغن هیدرولیک از استخرها به کوره خشک کن اسپری ارسال و دانه بندی می شود.


موادی که در دمای 600 درجه سانتی گراد در معرض هوا قرار می گیرند و محدوده اندازه گرانول بین 60 تا 1000 میکرون است. دانه های کوچکتر از 60 میکرون توسط یک فن مکنده جدا می شوند.

گرانول خروجی از خشک کن اسپری دارای رطوبت 5-6 درصد است.

5. فشار دادن
مواد اولیه دانه بندی شده در دستگاه های پرس هیدرولیک با قرار دادن تقریباً 3000 تن فشار شکل می گیرد. مواد گرانول فشرده ظاهری شبیه به کاشی دارند ، اما بسیار نرم و پراکنده هستند. بنابراین ، لازم است رطوبت موجود در آن را حذف کرده و فرآیند پخت را اعمال کنید.

6. لعاب دادن و پختن
پس از فرآیند پرس ، کاشی ها به کوره های خشک کن ارسال می شوند تا رطوبت بدن از بین برود. در طی فرآیند خشک شدن ، رطوبت بین 150 تا 250 درجه سانتی گراد به 0.5٪ کاهش می یابد. فرایند چاپ و لعاب کاری با هدف زیبایی ظاهری و استحکام کاشی که خشک می شود انجام می شود. تأثیر لعاب بر مقاومت فشاری و بهبود سطح بسیار مهم است. مواد اولیه سرد در سطح سرامیک به سطح ویژگی شیشه ای می بخشد. کاشی که خشک شده و لعاب خورده است ، به کوره های طولانی برده می شود تا پخته شود و کاشی که به آرامی پخته می شود ، به آرامی سرد شده و پخته می شود و خطر ترک خوردگی و انفجار را به حداقل می رساند. زمان پخت تقریبا 50 دقیقه است. در اطراف و منطقه پخت و پز (منطقه جهنم) حدود 1250 درجه سانتی گراد است.

7. کنترل کیفیت و بسته بندی
کاشی و سرامیک که مراحل تولید آن به اتمام رسیده است ، بر اساس استانداردهای TSE شرکت سازنده کنترل های خاصی را پشت سر می گذارد و مراحل تولید و حمل و نقل تأیید می شود. مهمترین این روشهای کیفیت به شرح زیر است:

تست قدرت
تست پوشیدن
آزمایش مقاومت شیمیایی
تست جذب آب
چک های اصلی مشخصه مانند آزمایش نفوذپذیری انجام می شود.
فرآیند بسته بندی برای کاشی هایی انجام می شود که تأیید حمل و نقل برای آنها داده شده است.

  • ۰۰/۰۷/۲۹
  • sina niknam

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی