refaghat

اموزش

refaghat

اموزش

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

خرید ورق فولادی

ورق فولادی چیست

ورق فولادی در حقیقت یک نوع ورق فلزی با سطح کاملا مسطح است. این ورقه فولادی معمولا از نوردهای گرم و یا پیلت تهیه می شوند.یکی از مزیت های بزرگی که می توان برای ورق های فولادی ذکر کرد، امکان کلاف شدن و رول شدن آن است که به همین صورت نیز به کارخانه ها ارائه می شود و نسبت به ورقه های برشی و تکه ای طرفدار بیشتری دارد.قیمت ورق فولادی
ورق های فولادی انواع مختلفی دارند که بر اساس روشی که تهیه و تولید می شوند و مواد خامی که برای تولید آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، نام گذاری می شوند.

 

ورق سیاه که به آنها ورق گرم نیز می گویند در ۲ نوع ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی و در استانداردهای مختلف تولید می شود.
برای اندازه گیری کیفیت ورق سیاه از شاخصی به نام ST استفاده می شود که این شاخص در ورق سیاه معمولی بین اعداد St33 تا St 52 می باشد. این نام گذاری بر اساس مقدار کربن موجود در مواد سازنده ورق است، به گونه ای که ورق St 33 دارای کمترین مقدار کربن و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتر نسبت به سایر کیفیت ها و ورق ST52 دارای بیشترین مقدار کربن و در نتیجه انعطاف پذیری خیلی کمی است.

 

تولید

تولید ورق سرد به این شکل است که دارای غلتک هایی در بالا و پایین می باشد که وظیفه تعیین ضخامت ورق و نگهدارنده ورق را به عهده دارند تا از خم شدن جلوگیری شود. فرآیند تولید این نوع ورق بر اساس نیروی کششی و فشاری می‌باشد. و بعد به مرحله اسید شویی رفته تا لایه اکسیدی ورق از بین برود و در انتها به مرحله‌ای می‌رود که برای جلوگیری از تنش حرارتی از شعله مستقیم به ورق خودداری می کنند که به این مرحله گرمایش می گویند. در مرحله بعد از دمای گرمایش ورق کم شده  که به این مرحله همگن سازی می گویند. در انتها به مرحله خنک سازی می‌رسد و به تدریج خنک می‌شود.

  • sina niknam