refaghat

اموزش

refaghat

اموزش

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


کاشی و سرامیک چیست؟ چگونه تولید می شود؟
آنها به صورت ورقه های نازک لعاب دار یا بدون لعاب تولید می شوند که با شکل دادن به مخلوط بسیار ریز آسیاب شده در اندازه های خاص از خاک رس ، کائولن ، فلدسپات ، سیلیس یا سایر مواد اولیه ارگانیک با فشار دادن در دانه ها با فشار بالا در قالب ، با خشک شدن به دست می آیند. آنها را برای به دست آوردن خواص مورد نظر و شلیک در دمای بالا.

کاشی و سرامیک در کجا استفاده می شود؟
کاشی و سرامیک در بسیاری از زمینه های زندگی ما استفاده می شود. کاشی و سرامیک در بسیاری از مناطق مانند کاشی حمام ، کاشی کف ، کاشی دیوار ، کاشی کف خارجی استفاده می شود. به خصوص اخیراً ، شاهد استفاده از کاشی در رنگ ها و نقوش مختلف و در اندازه های مختلف بوده ایم.

مراحل تولید کاشی
مراحل تولید کاشی و سرامیک
1. مواد اولیه
یک دستور غذا با مخلوط کردن خاک رس ، کائولن ، کوارتز و فدسپات به دست آمده از طبیعت در نسبتهای مشخص تعیین می شود. طبق این دستور ، خواص مواد سرامیکی متفاوت است. (به عنوان مثال جذب آب ، قدرت.)

2. بیسیگر
این محفظه ای است که مواد اولیه به نسبت خاصی مطابق دستور تهیه می شود. پس از این محفظه ، مواد به سنگ شکن فکی داده می شود تا در محدوده اندازه مناسب آورده شود و مواد ناخواسته قبل از ورود به سنگ شکن بر روی تسمه نقاله برداشته می شوند.

3. آسیاب
مواد اولیه برای تهیه گل سرامیکی به آسیاب ها منتقل می شود ، پوشش داخلی این آسیابها معمولاً از آلومینا ساخته شده است. در فرآیند سنگ زنی ، که تقریباً در مدت زمان 7 ساعت انجام می شود ، از توپ های آلوبیت به نسبت خاصی استفاده می شود.

از آنجا که میزان مواد برداشته شده در آسیاب بر اساس دستور العمل ها متفاوت است ، نسبت آب ، نسبت سیلیکات و تعداد توپ ها متفاوت است.

4. استخر و اسپری خشک کن
مواد سرامیکی که در آسیاب ها گل آلود می شود به کوره خشک کن اسپری فرستاده می شود تا دانه بندی شود. لجن سرامیکی ذخیره شده در استخرها برای ارسال به کوره خشک کن اسپری به طور مداوم مخلوط می شود تا از تجمع روی سطح جلوگیری شود. لجن عبوری از الک ها با پمپ های روغن هیدرولیک از استخرها به کوره خشک کن اسپری ارسال و دانه بندی می شود.


موادی که در دمای 600 درجه سانتی گراد در معرض هوا قرار می گیرند و محدوده اندازه گرانول بین 60 تا 1000 میکرون است. دانه های کوچکتر از 60 میکرون توسط یک فن مکنده جدا می شوند.

گرانول خروجی از خشک کن اسپری دارای رطوبت 5-6 درصد است.

5. فشار دادن
مواد اولیه دانه بندی شده در دستگاه های پرس هیدرولیک با قرار دادن تقریباً 3000 تن فشار شکل می گیرد. مواد گرانول فشرده ظاهری شبیه به کاشی دارند ، اما بسیار نرم و پراکنده هستند. بنابراین ، لازم است رطوبت موجود در آن را حذف کرده و فرآیند پخت را اعمال کنید.

6. لعاب دادن و پختن
پس از فرآیند پرس ، کاشی ها به کوره های خشک کن ارسال می شوند تا رطوبت بدن از بین برود. در طی فرآیند خشک شدن ، رطوبت بین 150 تا 250 درجه سانتی گراد به 0.5٪ کاهش می یابد. فرایند چاپ و لعاب کاری با هدف زیبایی ظاهری و استحکام کاشی که خشک می شود انجام می شود. تأثیر لعاب بر مقاومت فشاری و بهبود سطح بسیار مهم است. مواد اولیه سرد در سطح سرامیک به سطح ویژگی شیشه ای می بخشد. کاشی که خشک شده و لعاب خورده است ، به کوره های طولانی برده می شود تا پخته شود و کاشی که به آرامی پخته می شود ، به آرامی سرد شده و پخته می شود و خطر ترک خوردگی و انفجار را به حداقل می رساند. زمان پخت تقریبا 50 دقیقه است. در اطراف و منطقه پخت و پز (منطقه جهنم) حدود 1250 درجه سانتی گراد است.

7. کنترل کیفیت و بسته بندی
کاشی و سرامیک که مراحل تولید آن به اتمام رسیده است ، بر اساس استانداردهای TSE شرکت سازنده کنترل های خاصی را پشت سر می گذارد و مراحل تولید و حمل و نقل تأیید می شود. مهمترین این روشهای کیفیت به شرح زیر است:

تست قدرت
تست پوشیدن
آزمایش مقاومت شیمیایی
تست جذب آب
چک های اصلی مشخصه مانند آزمایش نفوذپذیری انجام می شود.
فرآیند بسته بندی برای کاشی هایی انجام می شود که تأیید حمل و نقل برای آنها داده شده است.

  • sina niknam
  • ۰
  • ۰

ورق روغنی محصولی است که با اعمال عملیات حرارتی روی فولاد تخت نورد گرم به دست می آید. شکل ها از دو دسته رول و ورق تشکیل شده اند. این به دلیل مناطق مختلف استفاده است. ضخامت ورق های DKP بین 0.25-2.00 میلی متر متغیر است.

 

ورق روغنی ، از طرف دیگر ، محصولات فولادی کربنی هستند که از دو طرف روی پوشانده شده اند. تفاوت بین ورق Dkp و ورق گالوانیزه کاملاً به دلیل ساختار فولادی آن است. در حالی که عملیات حرارتی روی فولاد در ورق های DKP اعمال می شود ، غوطه وری گرم در ورق های گالوانیزه انجام می شود. گالوانیزه گرم فرآیند پوشاندن آهن یا فولاد است که در دمای 460 درجه ذوب شده و از حمام روی با لایه ای از روی عبور می کند. این دقیقاً تفاوت بین ورق Dkp و ورق گالوانیزه است. ورق های گالوانیزه اغلب در مواردی که نیاز به مقاومت در برابر زنگ زدگی است استفاده می شود. ساختار بادوام ، سازگاری با محیط زیست ، وزن سبک و استحکام بالا از بارزترین ویژگی های آن است.

مناطق استفاده از ورق Dkp و ورق گالوانیزه
ورق گالوانیزه در بخش خودرو و همچنین بخشی از انواع ورق استفاده می شود. همچنین در صورت لزوم در سیستم های تهویه مطبوع در سیستم های تهویه ترجیح داده می شود. علاوه بر این ، محدوده استفاده در جعبه های الکتریکی و سازه های پیش ساخته کاملاً گسترده است. ورق های گالوانیزه نیز در صورت وجود شرایط مناسب به عنوان محصول سقف استفاده می شوند و اغلب در تولید تجهیزات زمین بازی کودکان ترجیح داده می شوند.

ورق های Dkp بر اساس سطح استفاده در موقعیت بسیار گسترده ای قرار دارند. در بسیاری از بخشها مانند صنعت خودرو ، تولید لوازم خانگی با دوام ، ساخت قطعاتی که نیاز به ریسندگی عمیق دارند و صنایع با دوام بالا مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این ، اغلب در ابزار آشپزخانه ، تولید وسایل سفید و مبلمان اداری که باعث از دست دادن ارزش غذایی نمی شوند ، ترجیح داده می شود. در تمرکز حوزه استفاده ، تفاوت بین ورق Dkp و ورق گالوانیزه نمایان می شود.

 

امتیاز Karaca Metal در ورق ها
Karaca Mtal محصولات فلزی را در ابعاد و ابعاد مورد نظر شما تولید می کند. با ایجاد محصولات با دوام با تمرکز بر کیفیت بالا ، به هر نیاز شما پاسخ می دهد. سفارشات به موقع را تحویل می دهد. با فرآیند محصول و راه حل های طراحی مشتری محور ، از رقبای خود متمایز شده و یک قدم جلوتر می رود.

ورق گالوانیزه چیست؟
در صورت روکش با روی به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی ورق های فلزی به هر نحوی ، فرآیندهای اعمال شده به عنوان ورق گالوانیزه تعریف می شود. اگرچه انواع زیادی در بین انواع ورق فلز وجود دارد ، اما به دلیل ویژگی آن مانند عدم خوردگی فلز با نصب روی کفهای گالوانیزه ، مرطوب یا مرطوب ، استفاده طولانی مدت را ارائه می دهد.

محصولات ورق گالوانیزه با پوشش روی به منظور جلوگیری از خوردگی ورق های مربوط به فرایندهای منفی مختلف تولید می شوند. به این ترتیب ، در بسیاری از مناطق که ساختار فلزی را مختل می کند ، به طور گسترده استفاده می شود. مناطق استفاده زیادی نیز در این محصولات وجود دارد که در آنها استانداردهای مختلف ، رول ها یا اندازه های مشابه مطابق با خواسته مشتری پوشش داده شده است.

امروزه اگرچه ورق های گالوانیزه متفاوتی وجود دارد ، اما ویژگی های فنی آنها با یکدیگر متفاوت است و بر اساس خواص آنها متفاوت است. در ابعاد رول ، استاندارد یا دلخواه و همچنین مدل های ورق گالوانیزه با ویژگی های فراوان تولید می شود.

  • sina niknam
  • ۰
  • ۰

کاتد مس چیست؟

مس در کجا استفاده می شود؟ مس در کجا استخراج می شود؟

مس چیست؟
مس فلزی است که از زمان های قدیم شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است و تا به امروز در پیشرفت بشریت سهم بسزایی داشته است. با این حال ، شناخته شده است که بسیاری از آلیاژهای مختلف مس مانند برنج و برنز از زمان های قدیم استفاده می شده است. به عنوان مهمترین ماده مورد نیاز برای تولید و انتقال برق ، که از نیمه دوم قرن 19 مورد استفاده قرار گرفت ، اهمیت و نیاز به مس بیش از پیش افزایش یافته است.

امروزه از مس در زمینه های برق ، صنعت ، ساختمان ، مهمات ، حمل و نقل و مهندسی عمومی استفاده می شود. استفاده از مس تصفیه شده جهانی در این زمینه های مختلف در جدول 1 زیر آمده است.

کاتد مس که در سیستم YMK متبلور شده است ، بهترین رسانای حرارتی و الکتریکی پس از نقره است و به ویژه این رسانایی دوم ، وجود ناخالصی ها ، حتی در مقادیر کم ، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. کاتد مس به راحتی و به سرعت با اکسیژن واکنش نشان می دهد و به عنوان Cu2O اکسیده می شود. با افزایش دما ابتدا Cu2O و سپس اکسید CuO تشکیل می شود. اولی قرمز و دومی سیاه است.

نقطه ذوب کاتد مس خالص 1083 درجه سانتی گراد است. در این دما ، فازهای گازی موجود در آن را در حین جامد شدن ذوب می کند و به حالت فلزی می رسد. این گازها در ساختار آن باعث می شوند که فلز باقی مانده در هنگام از بین رفتن دارای ساختار متخلخل شود. از طرف دیگر ، دمای ذوب اغلب زیر 1083 درجه سانتی گراد است ، زیرا در گرما به راحتی اکسید می شود و اکسید تشکیل شده در مس ذوب می شود. یوتکتیک Cu-Cu2O در دمای 1065 درجه سانتی گراد ذوب می شود. نقطه یوتکتیک در شکل 1 بالا نشان داده شده است. این مخلوط یوتکتیک در نمودار مربوط به 4.5٪ Cu2O است. در انجماد هر آلیاژ M ، ابتدا بلورهای کاتد مس و یوتکتیک Cu-Cu2O در دمای 1065 درجه سانتی گراد در اطراف آنها رسوب می کنند. این یوتکتیک دارای رنگ صورتی مشخصی است.

این واقعیت که مس یک فلز بسیار واکنش پذیر از نظر شیمیایی است ، به ویژه در برابر اکسیژن ، مستلزم تولید و فروش آن در خالص ترین شکل در مقایسه با هر فلز تجاری دیگر است. مس خالص 99.9٪ است و تقریبا 0.05٪ اکسید مس در فلز پراکنده می شود. هنگام جوشکاری ، پیاده روی اکسید مس تا مرز دانه باعث از بین رفتن شکل پذیری مواد بسیار شکل پذیر می شود. در دمای بالای 700 درجه سانتی گراد ، جذب CO و هیدروژن در نتیجه واکنش با اکسید مس ، CO2 و بخار آب ایجاد می کند و باعث شکنندگی و ترک خوردگی داخلی می شود و جوشکاری مس را مشکل می کند. میل مس به اکسیژن تنها یکی از چندین ویژگی است که جوشکاری را مشکل می کند.

اگرچه مس در دمای پایین تری نسبت به فولاد ذوب می شود ، اما ذوب قوس یک قسمت مس بیشتر از همان مقطع فولادی طول می کشد. زیرا رسانایی گرمایی مس پنج برابر فولاد است. علاوه بر این ، مس ضریب انبساط بالایی دارد. هنگامی که گرم می شود منبسط می شود و هنگام سرد شدن بسیار کوچک می شود. این وضعیت مشکل انقباض و ترک خوردگی جوش را افزایش می دهد. علاوه بر این ، این مساله اهمیت پیدا می کند زیرا مس به سرعت مقاومت کششی خود را در بالای 280 درجه سانتی گراد از دست می دهد.

مس از کجا استخراج می شود؟
ذخایر مس جهان
بزرگترین کمربند سنگ معدن جهان ، جایی که بیشترین غلظت را دارد ، یک منطقه زمین شناسی است که از شیلی در غرب ایالات متحده می گذرد و شامل پرو ، مکزیک و سپس آریزونا ، نوادا ، مکزیک ، کانادا و یوتا در ایالات متحده است. ذخایر این کمربند 50 درصد از تولید مس جهان غرب را پوشش می دهد.

ذخایر مس از نوع پورفیری نیز در کمربندی که در امتداد حلقه جنوب غربی اقیانوس آرام گسترش یافته است ، یافت می شود. اندونزی ، فیلیپین و پاپوآ گینه نو کشورهایی که از این کمربند عبور می کنند. کمربند دیگری حاوی همان نوع سنگ معدن از جنوب شرقی اروپا تا پاکستان و ایران امتداد دارد. مهمترین ذخایر آفریقا در وسط قاره به عنوان کمربند رسوبی مس قرار دارد.
 

  • sina niknam
  • ۰
  • ۰

متخصصان بازیافت عملیات جمع آوری و پیش درمان (فشرده سازی ، خرد کردن و غیره) را انجام می دهند.

بازیابی نیازمند منابع مادی سنگین در سرمایه گذاری (قیچی ، خرد کردن ، خرد کردن ، جداسازی) است تا به یک ماده اولیه ثانویه برسد که قیمت فروش آن نامشخص است.

بسته به اندازه اجسام ، اولین فرایند اعمال شده متفاوت است. اجسام بزرگتر (مخزن) با مشعل بریده می شوند تا به ابعاد کوچکتر بازگردند (مخازن سوخت ابتدا باید گازگیری شوند). قطعات بلند (تیرچه های ساختمانی فلزی) از قیچی عبور می کنند. اجسامی که عمدتاً از ورق فلز (خرابه خودرو) یا اندازه متوسط (ضایعات فلز) تشکیل شده اند از خردکن عبور می کنند. در خروجی سنگ شکن ، فلزات مغناطیسی توسط یک آهنربای الکتریکی جمع آوری می شوند. سپس فلزات غیر آهنی توسط جریان گردابی گرفته می شوند.

بازیابی فلز موجب صرفه جویی در مواد اولیه ، و همچنین صرفه جویی در انرژی می شود.

قراضه در صنعت فولاد و ریخته گری چدن و فولاد استفاده می شود. 50 درصد فولاد تولید شده در فرانسه از مواد بازیافتی تهیه می شود (یعنی 70 درصد از ذخایر فعلی موجود در کشور).

جنبه های زیست محیطی و خطر

پردازش قراضه فلز مقدار زیادی برق مصرف می کند. با این حال ، پردازش قراضه برای استفاده مجدد ، انرژی کمتری نسبت به استخراج و پردازش فلزات در طبیعت مصرف می کند.

روشهای مختلف بازیافت باعث انتشار کمی گرد و غبار می شوند ، اما آلاینده های بسیار سمی (اکسید فلز ، فوران) تولید می کنند.

فلز قراضه همچنین می تواند برای محیط زیست در هنگام حمل و نقل یا ذخیره سازی خطرناک شود. ضایعات فلزی به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند ، اما در حضور مواد دیگر مانند روغن ، می تواند برای محیط زیست خطرناک شود.

خطر دیگر ضایعات فلزی ، رادیواکتیویته است. این می تواند توسط عوامل زیادی ایجاد شود ، مانند تخریب تاسیساتی که از مواد رادیواکتیو استفاده می کرد. به منظور کاهش خطرات ، رادیواکتیویته قراضه فلز به طور سیستماتیک اندازه گیری می شود.

ارائه

صادرات قراضه آمریکایی از ابتدای قرن جاری رشد فوق العاده ای داشته است. معامله گران در مورد چشم انداز تقاضای جهانی آینده خوشبین هستند ، اگرچه تأثیر صادرات بر قیمت ها همیشه مشخص نیست.

ISRI

این موسسه برای بازیافت انواع (نه فقط فلزات) ایجاد شده است. اطلاعات زیادی در مورد بازار بازیافت ، ارقام مربوط به هر سال جمع آوری می شود ... حتی اگر م Instituteسسه بخواهد در جهان نماینده باشد ، این سایت بر نقش ایالات متحده (که اولین کشور صادرکننده نیز هست) متمرکز شده است. این نشان می دهد که چقدر بازیافت (فلز قراضه اصلی با لاستیک های فرسوده است) ، با درمان ، حمل و نقل و فروش آن برای جامعه امروزی پیچیده و ضروری است.

آوار ، آهن قراضه ، چدن یا فولاد ؛ قطعات یا سازهای قدیمی آهن ، فلز ، به هر حال که قابل استفاده نباشند. ماشینهای باستانی پرتاب شده در ضایعات (Zola، Terre، 1887، p. 138). کشتی جنگی قدیمی محکوم به ضایعات فلزی (Goldschmidt، Avent. Atom.، 1962، p. 71).

- در شکل (دور بریزید ، sth بگذارید.) در ضایعات فلزی. (دور انداختن ، چیزی را دور انداختن) دور انداختن. آثاری که از ابتدا مونتاژ شده اند و علیرغم درخشش ، برای قراضه در نظر گرفته شده اند (Mauriac، Journal، 1937، p. 160).

1. در آواز خواندن. مجموعه ای از عناصر فلزی (انباشته شده). فلز قراضه در یک توده. او به گوشه ابزار می رود. او در ضایعات فلزی غوغا می کند و بیل جدید را می گیرد (Giono، Colline، 1929، p. 192). منطقه ای که فقط زیر سوله ها ، حیاط های ضایعات و گاراژها اشغال شده است (کامو ، اگزیل و روی ، 1957 ، ص 1598).

- [Comm. یا تظاهرات.] سوالات متداول. فروشنده ضایعات قدیمی (Ac.). Auvergnat قوی ، تاجر فلزات قراضه و آجر بریک (Ponson du Terr.، Rocambole، t. 1، 1859، p. 126):

1. من به حیاط خلوت رفتم و زنجیر خریدم Heavy chains For you عشق من ... Prévert، Paroles، 1946، p. 50

- به ویژه ، fam. تغییر کوچک. من قبلاً در جیب هایم ضایعات فلزی حفر می کردم و دست یک تاجر را پر می کردم (H. Bazin، Huile sur feu، 1954، p. 41).

2. در آواز خواندن. یا بصورت کامل شیء آهنی ، بقایای فلزی (انباشته شده). من از بچه هایی تقلید می کردم که یک تکه فلز قراضه را به دم گربه می چسبانند (Balzac، Splend. Et mis.، 1847، p. 497). تمام این فلز مجلل اتاق را با رنگ خاکستری سخت از قراضه قدیمی خود تاریک کرد (زولا ، ژرمینال ، 1885 ، ص 1185):

2. هواپیما ... در سی متری ، انبوهی بی شکل از آوار در زیر آفتاب مانند یک تیر خاموش دود می کند: توده ای از ضایعات فلزی ، که چند پارچه ذغالی از آن آویزان است.

  • sina niknam