refaghat

اموزش

refaghat

اموزش

  • ۰
  • ۰

پرتو IPN چیست؟
یک تیر IPN یک تیر است که بیشتر از فولاد ساخته شده است. مخفف IPN مخفف عبارت Standard Profile I است ، حرف i بزرگ در اینجا شکل پرتو I را نشان می دهد.یک تیر فلنج شیب دار IPN با شیب 14٪ به طرف لبه ها طراحی شده است. تفاوت بین تیر IPN و تیر IPE یا پروفایل I اروپا در این است که فلنج های تیر IPE شیب ندارند. از تیرهای IPN می توان در ساختمانهای عمودی و افقی استفاده کرد.

یک تیر IPN یک عنصر ضروری برای کارهایی است که شامل سقف ، دیوارها و کف می شود. علاوه بر این ، پرتو IPN همچنین از وزن قابل توجهی برای جلوگیری از خطر سقوط پشتیبانی می کند.

مواد مختلف تیرهای IPN
انواع مختلفی از تیرهای IPN در بازار ساختمان وجود دارد: فولاد IPN ، چوب ، شیشه ، آهن و فولاد ضد زنگ.

انتخاب تیرچه ها کاملاً به نوع کاری که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. به عنوان مثال ، تیرهای چوبی IPN بیشترین کاربرد را در نجاری برای جایگزینی کف ، بازسازی تراس و به طور کلی در طراحی داخلی دارند.

تیرهای فولادی IPN بیشترین کاربرد را در سازه های بزرگ به دلیل قابلیت مقاومت و توانایی تحمل بار زیاد دارند.

از طرف دیگر تیرهای شیشه ای IPN شفاف هستند ، به نور اجازه عبور داده و بارهای قابل توجهی را نیز تحمل می کنند. به عنوان مثال ، آنها برای ساخت یک ایوان ایده آل هستند ، اما برای ساخت و سازهای گران قیمت محفوظ است

ابعاد تیرچه استاندارد است. از طرف دیگر ، ارتفاع از 80 میلی متر یا IPN 80 تا 600 میلی متر یا IPN 600 متغیر است. به ویژه در اتصالات داخلی ، ارتفاع 200 دقیقه (IPN 200) با یک قسمت یکسان است. به عنوان نشانه ، ارتفاع بخش از پرتو IPN برابر با دو برابر عرض آن است.

ابعاد تیر فولادی
اگر طول یک تیر فولادی به طور کلی در بازار 4 تا 18 متر باشد ، ابتدا باید در ابعاد مقطع آن انتخاب را بیشتر بررسی کرد. ابعاد تیر فولادی به ارتفاع تار و همچنین عرض فلنجها و / یا فلنجها بستگی دارد. بسته به محلول های انتخاب شده ، ابعاد تیرهای معمولی از 8 میلی متر تا 1 متر اضافه می شود. پرتوها بر اساس نوع و ارتفاع تار مشخص می شوند.

کاربرد در ساخت تیر فولادی
علاقه تیر فولادی
تقریباً در تمام مراحل ساخت و ساز ، بلکه در بازسازی یا گسترش ، تیر فولادی به عنوان یک عنصر باربر هر چه از مواد اولیه ساختمان (آجر ، بلوک بتنی ، چوب و غیره) ، سبک آن (ساختمان سنتی ، خانه روی پایه و غیره) و موقعیت آن (به عنوان مثال ساخت در منطقه لرزه ای).

از آن در ساختار ، در تقویت و یا در تکمیل سازه بلکه در چیدمان استفاده می شود: تیرها و خرپاهای خرپایی ، قابها و رواقهای مفصلی ، طاقها و کاتنس (تیرهای قوسی شکل) ، قابهای سبک و سنگین ، لنگه ، کف خشک ، تکیه گاه سطل زباله و کف ، تراس سقف ، پارتیشن ... تیر فولادی در هر کجا که ممکن است یک تیر افقی یا یک ستون عمودی مورد نیاز باشد ، در مواقعی که فضا محدود است اما بار مهم است و حتی بیشتر از آن که تیر برای هر گونه نگهداری غیرقابل دسترسی باشد مفید است. پس از اتمام ساخت و ساز (تیر فولادی را می توان برای جلوگیری از خوردگی گالوانیزه کرد).

استانداردهای ساخت تیر فولادی
تیر فولادی دارای استانداردهای ساخت ، کیفیت و ابعاد است که باید برای انتخاب آن با توجه به موقعیت آن (بار ، مقاومت مکانیکی ، خواص فیزیکی و غیره) استفاده شود.

قیمت تیر فولادی
تیر فولادی عموماً با متر خطی (m / l) فروخته می شود. قیمت تیر فولادی بستگی به مشخصات آن ، ابعاد آن و هر نوع تصفیه ای (گالوانیزه ، رنگ ضد خوردگی و غیره) دارد. قیمت هر میلی متر بر لیتر از 20 یورو برای IPN 80 تا 300 یورو بر میلی متر بر لیتر برای IPN 200 متغیر است ، اما می تواند به بیش از 1000 یورو در میلی متر در لیتر برای پروفایل دقیق تر که گالوانیزه یا عملیات سطحی دیگر دریافت کرده است برسد.

  • ۰۰/۰۶/۲۴
  • sina niknam

نظرات (۱)

قیمت اهن مشهد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی