refaghat

اموزش

refaghat

اموزش

  • ۰
  • ۰


تفاوت کلیدی بین کربن و فولاد سیاه و سفید است که فولاد کربن نیاز گالوانیزه به دلیل آن مستعد خوردگی است، در حالی که فولاد سیاه و سفید از فولاد غیر گالوانیزه است .

فولاد کربنی نام خود را از حضور کربن به عنوان یک جزء اصلی گرفته است. فولاد سیاه نام خود را از وجود یک پوشش اکسید آهن تیره رنگ بر روی سطح فولاد گرفته است. این دو شکل در ساخت لوله بسیار مهم هستند.


فهرست
1. نمای کلی و تفاوت کلیدی
2. فولاد کربن چیست؟
3. فولاد سیاه چیست
4. مقایسه کنار هم - فولاد کربنی در مقابل فولاد سیاه به صورت جدولی
5.  خلاصه

فولاد کربن چیست؟
فولاد کربنی شکلی از فولاد است که حاوی کربن به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده آن است. محتوای کربن حدود 2.1 درصد وزنی است. با افزایش درصد کربن، سختی فولاد افزایش می یابد. سپس انعطاف پذیری آن کمتر می شود.


 

وجود دارد سه نوع اصلی از فولاد کربن شرح زیر است:


فولاد کم کربن
فولاد کم کربن یا فولاد نرم حاوی کربن کمتری است که معمولاً بین 0.04 تا 0.30 درصد وزنی دارد. برای بسیاری از کاربردها این شکل از فولاد مفید است. اجزای دیگری مانند آلومینیوم برای بهبود خواص فولاد اضافه می شود.

فولاد کربن متوسط
فولاد کربن متوسط ​​حاوی کربن بیشتری نسبت به فولاد کم کربن است. به طور کلی حدود 0.31-0.60 درصد وزنی. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی منگنز است. این شکل قوی تر و سخت تر از فولاد کم کربن است. بنابراین برش و جوش این فولاد دشوار است.

فولاد کربن بالا
فولاد پر کربن دارای محتوای کربن بسیار بالایی در حدود 0.61 تا 1.50 درصد وزنی است. برخی از مردم آن را "فولاد ابزار کربنی" می نامند. به دلیل استحکام و سختی بالا است که برش و جوشکاری آن دشوار است.

فولاد سیاه چیست؟
فولاد سیاه نوعی فولاد غیر گالوانیزه است. نام "فولاد سیاه" از ظاهر فولاد گرفته شده است. به دلیل پوشش اکسید آهن روی سطح فولادی رنگ تیره ای دارد. این فولاد در کاربردهایی که فولاد گالوانیزه مورد نیاز نیست اهمیت دارد.

 

لوله های فولادی سیاه، سیستم های لوله ای هستند که معمولاً در حمل و نقل گاز استفاده می شوند. این لوله ها بهتر از لوله های گالوانیزه می توانند از آتش سوزی جلوگیری کنند. به علاوه این لوله ها به دلیل استحکام بالای فولاد برای انتقال آب در مناطق روستایی مفید هستند. این نوع لوله فولادی نیاز به نگهداری کمتری دارد.

 

خلاصه - فولاد کربنی در مقابل فولاد سیاه
فولاد کربنی و فولاد سیاه حاوی آهن هایی با اجزای دیگر هستند. تفاوت فولاد کربنی با فولاد سیاه در این است که فولاد کربنی به دلیل اینکه مستعد خوردگی است نیاز به گالوانیزه دارد، در حالی که فولاد سیاه از فولاد غیر گالوانیزه ساخته می شود.

  • ۰۰/۰۸/۲۲
  • sina niknam

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی